Větší korková kabelka elegantního tvaru, vhodná k nošení v ruce i přes rameno.
S odepínatelným ramenním popruhem.
Korek je eco-friendly, voděodolný, lehký ale přesto pevný.
Rozměry: 35 x 25 x 12 cm
Délka uchou: 16 cm
Délka popruhu: cca 65 - 130 cm
Balení obsahuje jednu korkovou kabelku přes rameno i do ruky.
Ano, opravdu je to z korku
Korek zná asi každý z nás. Většina lidí si představí korkovou zátku v láhvi vína nebo podlahu, ale z korku se dělá daleko více věcí. Korek má totiž skvělé izolační vlastnosti, je voděodolný, lehký ale přesto pevný a navíc také elegantní materiál.
Něco málo o korku
Korek se získává odřezáním kůry dubu korkového, který roste v alejích převážně na jihu Portugalska. Je to dokonce jejich národní strom. O každý takový strom na území Portugalska se musí pečovat podle přísných pravidel, ani uschlý strom nemůžete bez povolení pokácet. Existují dva druhy korkového dubu, jeden získává postupně se stářím lepší a lepší kůru a druhý má kvalitu kůry stále stejnou. Tomu druhému typu se říká takzvaně panenská kůra a nepoužívá se na výrobu produktů.
V roce 1870 byla založena v Portugalsku firma Amorim. Ta začala sázet tyto stromy ve velkém a zpracovávat kůru pro různé účely. Vše začalo zátkami do vín, ale každý rok firma investuje miliony do výzkumu a vývoje. Díky tomu se dostal korek dokonce i na Mars. Díky velké odolnosti vůči teplotě se používá na špičku raketoplánů.
Jsme hrdí, že tento produkt je držitelem certifikátu PETA - Approved Vegan.
Co je to PETA?
Organizace bojující za práva zvířat a propagující veganství. Snaží se změnit podmínky pro zacházení se zvířaty, zaměřuje se hlavně na 4 oblasti:
- Chov a továrny - chov za účelem zpracování masa a místa, kde se maso zpracovává
- Laboratoře - testování kosmetiky, léků...
- Oděvní průmysl - obchod s kožešinou a její získávání
- Zábavní průmysl - cirkusy
Díky různým protestům a kampaním přestala spousta oděvních značek používat kožešinu (Polo Ralph Lauren, Armani...). Kosmetické firmy jako třeba Avon a Mary Kay zase přestaly testovat produkty na zvířatech. Tyto kampaně mají velký úspěch i díky celebritám z celého světa, patří k nim například: Paul McCartney, Pink, Joaquin Phoenix, Pamela Anderson, Ellen DeGeneres a další.
Jednoduše řečeno, tento certifikát zaručuje, že produkt neobsahuje žádné živočišné složky, a že nebyl na zvířatech testován.